Stem op Marianne!

Vandaag voor de verandering eens geen foto’s, maar een aantal screenshots om het weblog wat kleur te geven, en wel hier om …

Schoondochter Marianne heeft in 2011 een carrièreswitch gemaakt. Nadat ze een jaar of tien als docent Nederlands voor de klas had gestaan, is ze haar eigen bedrijfje begonnen: “Somnium tekst & taal”. Sindsdien timmert ze niet onverdienstelijk aan de weg als tekstschrijver voor diverse bedrijven en organisaties …





Daarnaast heeft ze onder de titel “SpellingCoach” een app voor de iPhone en iPod (ook te gebruiken op de iPad) op de markt gebracht. Hoewel ik taalkundig redelijk onderlegd ben, heb ik deze handige app over spellingregels en andere taalvragen de afgelopen tijd toch al enige keren met succes geraadpleegd. En dat zouden sommige medebloggers eigenlijk ook best eens kunnen doen, want de tranen springen je vooral waar het gaat om d, t of dt af en toe in de ogen. De app “SpellingCoach” is verkrijgbaar in de App Store





Onlangs heeft Marianne zich ingeschreven voor de FOTYAWARDS 2013, de Freelancer of the Year Award 2013. Omdat ik van mening ben, dat Marianne meer verdient dan de 8 stemmen die ze tot dusver heeft gekregen, ben ik zo vrij om vandaag maar een stemadvies op mijn weblog te zetten. Stem op Marianne! En dat kun je doen door hier te klikken




23 gedachten over “Stem op Marianne!

  1. Zojuist gestemd Jan . Mij ligt de Nederlandse taal ook na aan het hart . Waar ik me altijd aan stoor is het jou en jouw. Zoals in jou huis in plaats van jouw huis. Kan toch niet echt moeilijk zijn. En tegenwoordig kan ik niet wennen aan het “bij”. Zoals heb je dat BIJ , zonder je erachter te zetten, of. Ik heb het BIJ , zonder me erachter te zetten, vind ik zo raar klinken, die zinnen zijn toch niet af. Soms denk ik dat ze geen taal en rekenen meer op school leren. : ))
    Fijne Zondag!

    Like

  2. Uiteraard heb ik gestemd. De concurrentie is zo te zien wel groot, als ik zie hoeveel stemmen anderen hebben gekregen.
    Ik heb niet alleen gestemd omdat jij het vroeg (ik luister immers altijd naar je 😉 ) maar ook omdat ik Marianne een beetje persoonlijk ken en ik haar een sympathieke vrouw vind en ik het knap vind dat ze deze switch heeft gemaakt.

    Like

  3. Een welverdiende stem heb ik haar gegeven. Ik wens haar heel veel succes! Heb zelf ook een dochter die zich professioneel bezig houdt met de Nederlandse taal, maar dan wel in het bijzonder in de historie daarvan. Hoop komend voorjaar een boek aan te kunnen kondigen

    Like

Geef een reactie

