Herfsttafereeltjes bij Heidehuizen

Ik ben blij dat ik gisteren ten volle heb geprofiteerd van het mooi herfstweer, want het is vandaag weer huilen met de pet op. Vandaag laat ik wat kleine herfsttafereeltjes zien, die ik gisteren in het bos bij Heidehuizen (kaartje Google Maps) heb gescoord …





In een dik bladerdek trof ik zelfs nog een late paddenstoel aan, die – geknakt als hij was – zijn beste tijd duidelijk had gehad, maar dat mag dan ook wel zo half november …





Gek is dat, als je dan eenmaal een paar kleine onderwerpen op de grond voor je lens hebt gehad, dan zie je vervolgens het ene na het andere onderwerp verschijnen, zo ook de kleine zwammetjes op dit stronkje hout …





En toen kwam ik tot de ontdekking, dat mijn macrolensje nog in de auto lag … Stom, want de minuscule druppeltjes op de zwammetjes schreeuwden om nader onderzoek, maar dat er dus helaas even niet in …





Ik sluit af met een wat groter onderwerp: een van de vele zonneharpen die af en toe geruisloos door het bos dansten …




15 gedachten over “Herfsttafereeltjes bij Heidehuizen

  1. De zonneharp is fantastisch! Jammer dat die vandaag niet te zien zal zijn. Maar je geweizwammetjes zijn minstens zo mooi. Jammer dat je macrolens in de auto lag. Of misschien niet, want vandaag zien we al druppels genoeg.

    Like

  2. Wat heb je de “geweitjes” mooi in beeld gebracht.
    Ik mag dan nog wel eens zonder opgeladen accu op stap gaan (bij Blessebrugschans), jij vergeet nog wel eens de macrovoorzetlens. 😉
    Je foto met zonneharp is prachtig, maar je woorden die je erbij schreef:”…een van de vele zonneharpen die af en toe geruisloos door het bos dansten …” vind ik nog mooier. Je bent toch wel poëtisch aangelegd. 🙂

    Like

Geef een reactie

