De laatste insecten(?)

Op één van de laatste zonnige en echt zachte oktoberdagen heb ik bij de bloeiende klimop nog eens wat insecten in beeld kunnen vangen m.b.v. mijn macrovoorzetlens. Vanwege het 10-jarig jubileum van mijn poollichtavonturen en de actualiteit van de storm die daarop volgde, zijn die laatste macro’s tot nu toe blijven liggen …





Vandaag is een prima dag om hier toch nog even een paar van die foto’s te publiceren, het zouden tenslotte best eens de laatste insecten geweest kunnen zijn, die ik dit jaar voor de camera heb gehad …





Daarnaast zijn deze macrofoto’s een mooie gelegenheid om jullie even te wijzen op het feit dat op Holland Doc 24 vanavond om 19:13 uur de prachtige Franse film “Microcosmos, le peuple de l’herbe” uitzendt …





Op een mooie zomerochtend dalen de biologen Claude Nuridsany en Marie Perennou af in de jungle van een grasveld. Ze gaan er op zoek naar de bewoners van een onbekende wereld binnen de wereld, die van de fantastische wezens die tussen het gras en op het water leven. Door hun vergrootglas ontdekken ze een parallelle micro-wereld waar andere wetten gelden. Hieronder de trailer van de film, die voor macroliefhebbers absoluut een aanrader is …




16 gedachten over “De laatste insecten(?)

  1. Mooie beelden, zowel de foto’s als de trailer. Ik ben helemaal in de stemming omdat ik op het ogenblik ‘Erik of het klein insectenboek’ van Bomans aan het lezen ben. (Nu voor leden gratis op de halen bij de bibliotheek!) De dikke druppels die op de insecten vallen waardoor ze onderuit gaan (trailer) staan zelfs precies op die manier in dat boek beschreven.

    Like

  2. ja mooi he jan, de laatste de laatste, dit is de tijd van de laatsten, hier zat een bijtje erg moe op een blad en ik legde er wat jam bij.. ik zat mijn broodje te eten 🙂
    het beestje at zijn buikje vol en ik zag het opknappen, bedacht ik me later dat de dood van het beestje nou op een ander tijdstip gaat plaatsvinden…….
    heb ik daar wel of niet goed aan gedaan, in dat stadium bevind ik me nu 🙂

    jouw foto’s zijn weer van een ongekende schoonheid.. ik heb er van genoten

    Like

Geef een reactie

