In ’t Oude Bosch

Maandagmiddag heb ik een fotokuiertje gemaakt in ’t Oude Bosch bij Bakkeveen, een gebied dat rijk is aan paddenstoelen. Er zijn honderden soorten gevonden, de één nog mooier dan de ander, zoals amanieten, boleten, bovisten en in de herfst o.a. eekhoorntjesbrood, berkenzwam en koningsmantel …





De bomen aan de zuidkant van het vennetje stonden er – weerspiegeld en wel – mooi bij in de beginnende herfsttooi …





Bij het uitkijkplateau aan de bosrand zag ik weer een paar fraaie paddenstoelen staan …





Omdat mijn spieren intussen weer waren hersteld van mijn vrijdagse paddenstoelenjacht, kon ik het niet laten om ook voor deze exemplaren maar weer even diep door de knieën te gaan …




21 gedachten over “In ’t Oude Bosch

      • Klopt, uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat inderdaad inmiddels. Dit in tegenstelling tot voorheen dat de gedachte was overbelasting te moeten voorkomen. Zo veranderen de opvattingen nogal eens met de jaren hé…

        Ik weet dat toevallig omdat mijn zus dezelfde ziekte heeft. Vooral doorwandelen Jan!

        Like

Geef een reactie

