In ander licht

Fotograferen is schrijven met licht, zo heb ik van mijn fotomaatje geleerd.
Hoezeer licht van belang is voor de toonzetting van een verhaal ofwel voor de inkleuring van een onderwerp, werd weer eens duidelijk toen ik een herfstblad, dat mooi in balans werd gehouden door een pol mos, van twee kanten fotografeerde. Eerst maakte ik een opname met een diffuus tegenlicht …





Meteen daarna maakte ik nog een foto vanaf de andere kant. Hierdoor kwam het herfstblad ineens in een heel ander licht te staan, en nam het een heel andere verschijningsvorm aan …





Mooi hè, dat schrijven met licht …   🙂

19 gedachten over “In ander licht

Geef een reactie

