Mooie witte buizerd

Zo af en toe heb ik eens een dag waarop de onderwerpen zich vlak na elkaar aandienen, dinsdag had ik weer zo’n dag. Ik was nog maar nauwelijks bijgekomen van de fotosessie met de twee koeien en een pasgeboren kalfje, toen ik enkele honderden meters verderop een prachtige, goeddeels witte buizerd spotte. Omdat de vogel vrij dicht bij de weg op een dampaal zat, had ik weinig hoop dat hij zou blijven zitten, maar hij liet zich wonderwel goed benaderen, zodat ik een paar fraaie staatsieportretten van hem kon maken voordat hij zich van zijn paal verhief …




25 gedachten over “Mooie witte buizerd

  1. Opmerkelijk scherp. De scherpte wordt nog eens benadrukt door de vage omgeving. Het enige wat ik jammer vindt is de koe die uit z’n lijf steekt. Ik neem aan dat je de tijd niet gegund werd om een halve meter verder te lopen/rijden om je onderwerp vrij van de koe te krijgen. Het feit blijft natuurlijk dat dit een foto is die je niet alledag even maakt …. en deze dag kon vast niet meer stuk

    Like

  2. Toevallig kwam ik vanochtend met de honden uitlaten ook 1 tegen. Bleef heel mooi zitten, maar had geen camera bij me. Zelfs mijn telefoon niet.
    Hoop dat hij daar in de polder blijft. Heb ze daar nog nooit gezien. Mooie foto’s trouwens

    Like

  3. Wat had je de kans om ongewone dingen te fotograferen de laatste tijd Jan.Eerst de geboorte van dat kalfje en nu een witte buizerd die niet wegvloog toen je naderde.Natuurlijk had de koe beter wat verder weg gestaan.Maar met fotoshop kan je die gemakkelijk verwijderen daar er niets anders in de weg staat.Prachtige foto’s zijn het verder geworden.Je kreeg een weer zo’n buitenkansje en hebt hem goed in je lens gevangen.

    Like

  4. In één woord prachtig!
    Je hebt de buizerd gefotografeerd in de omgeving waarin je hem zag. Misschien is het niet zo leuk dat de koe er half achter staat, maar dat zag je. Waarom weg sjoppen, vraag ik me af.

    Like

Geef een reactie

