Hoog, droog en veilig

Donderdag liet ik hier al zien dat er weer een paar ooievaars aan het foerageren waren in het Weinterper Skar. Een dag later zag ik dat het intussen ook weer een drukte van belang is bij het ooievaarsstation “Eibertshiem” bij Earnewâld …





Een van de ooievaars stond diep in haar kraag weggedoken op het nest, toen plotseling haar eega de landing inzette. Ze schrok zich een hoedje …





Even leken ze samen naar een hernieuwd evenwicht te zoeken …





Daarna keek mevrouw ooievaar me aan, alsof ze wilde vragen of ik ze nu weer wat privacy wilde gunnen …





Natuurlijk wilde ik dat wel doen, en dus richtte ik mijn camera nog even op het dichtstbij staande nest …





Vorig jaar zijn op verschillende plaatsen ooievaarsnesten vernield, dat zal hier niet zo snel gebeuren. Een deel van de nesten van “it Eibertshiem” staat namelijk op een met hekken en prikkeldraad omgeven gaswinlocatie van “Vermilion Oil & Gas Netherlands” …





Echt mooi is het niet, maar de ooievaars zitten er niet alleen hoog en droog, maar ook veilig …




18 gedachten over “Hoog, droog en veilig

  1. Och Jan bij het zien van de foto’s heb je meteen een beeld van weilanden voor je en dan is deze plek toch wel even wat anders. Maar gelukkig daar trekken deze ooievaars zich niets van aan…. wel van gluurders zo blijkt 😉
    Mooie foto’s met de stralend blauwe lucht.

    Like

  2. Wij gaan dit jaar ook vast weer een keer naar Earnewald, een prachtige omgeving met veel ooievaars. Dat mensen ooievaarsnesten vernielen daar kan ik niet bij. Ongelofelijk. Een mooie voorjaarsserie is dit. Prettig weekend!

    Like

  3. Slimme vogels om deze locatie uit te kiezen. Misschien is het in een boom of op een paal een mooier gezicht voor ons, maar de nesten op de verlichting hebben ook wel wat. Je foto’s zijn zoals gewoonlijk schitterend!

    Like

  4. zo…nou die beesten zijn lang niet dom.
    er komt geen mens bij die nesten….ze zitten er hoog en goed beveiligd.
    neem mooi is het niet…maar als je de omgeving niet mee fotografeerd is er niets mis mee.

    Like

  5. Aha, het lijkt mijn eega wel, als ik plotseling een ruimte binnenshuis binnenstap, hij kan dan ook zo schrikken. “Ik woon hier ook”, zeg ik dan gekscherend. 😉
    Op de laatste foto’s is goed te zien, hoe ver je hebt ingezoomd op de bovenste foto’s. Prachtig gelukt.
    Als ’s nachts de lampen branden zal het wel lekker warm zijn.

    Like

  6. Ongelooflijk mooie serie Jan… en wat bijzonder deze lokatie, de omgeving lijkt me daar trouwens ook heel mooi.. leuk om daar eens te gaan kijken.. hier in de buurt zijn ook ooievaarsnesten… nog steeds in de natuur, maar ja daar blijken toch weer risico”s aan te zitten… prachtig werk… groetjes… Agnès

    Like

Geef een reactie

