Terug in weblogland

Hèhè, daar ben ik weer …
Om te beginnen dank aan allen die me via een reactie op het weblog of via de mail het beste hebben gewenst!

Voor het eerst sinds ik in oktober 2005 ben begonnen met bloggen, is mijn weblog ruim een week achtereen niet bijgewerkt. Al die tijd heb ik geen letter getikt en geen foto gemaakt. Mijn computer heeft nog steeds geen idee wat hem vorige week is overkomen. Pas nadat hij zeven dagen op rij volkomen geruisloos op het bureau had gestaan, werd hij weer opgestart. Zo lang had geen van mijn computers sinds de zomer van 2004 ooit stil gestaan. En dat alles vanwege een griepje …

Hoewel … griepje is mild uitgedrukt in dit geval. Zeg maar gerust griep, want ik werd geveld door een niet te onderschatten griepvirus. Vooral de eerste dagen ging ik door het leven met een kloppend hoofd, dat met watten gevuld leek te zijn. De zakdoeken waren niet aan te slepen en in de voorraad kamille werd een flink gat geslagen. Daar kwam al snel bij, dat de gevoelsstoornis in mijn halsstreek (een uitwas van mijn MS) – die ik nota bene net weer wat onder controle begon te krijgen – weer extra werd geactiveerd. En dan heb ik het over de spierpijn nog niet eens gehad …

De eerste dagen heb ik vooral hoestend en proestend doorgebracht, nu eens in bed, dan weer voor de tv hangend, en regelmatig in slaap vallend. De iPad was me die eerste dagen eerlijk gezegd nog te zwaar, en lezen was me te vermoeiend. Van mijn dagelijkse blogrondjes is daardoor niets terechtgekomen …

Van het maken van fotokuiers zal eerst nog wel niet veel terechtkomen, maar ik heb intussen wel een paar foto’s kunnen maken van de eerste sneeuwklokjes in ons tuintje, dus het begin is er weer …

Het wordt ook tijd om de blik weer eens omhoog te richten, want gistermiddag heeft zich bij zonnevlek 1158 een flinke uitbarsting (klasse M 6.6) voorgedaan. Het lijkt erop dat deze uitbarsting op de aarde gericht was, waardoor er wellicht in de nacht van dinsdag op woensdag weer een kansje is om poollicht te kunnen zien. Erg groot acht ik die kans overigens niet, daarvoor lijkt de schokgolf met geladen deeltjes volgens Spaceweather net wat te licht te zijn. Bovendien ziet het er naar uit dat bewolking roet in het eten gooit, maar elke kans is er weer één …

Wanneer het er serieus op gaat lijken, dat we een kans hebben om poollicht te kunnen zien, dan zal ik daarvan zeker melding maken op het weblog. Daarnaast zal ik trachten daarvan live verslag te doen op mijn zojuist geactiveerde twitter-account.

Zo, jullie zijn eerst weer op de hoogte. Ik zal eens voorzichtig een begin maken met bijlezen, want er staan intussen 170 niet gelezen items in mijn reader …

19 gedachten over “Terug in weblogland

  1. Welkom terug!
    Toen ik zo pas terugkwam van de tandarts en in jouw buurt kwam, dacht ik net dat ik je eens moest mailen. De afgelopen dagen heb ik je namelijk niet willen vermoeien met mails. Daar staat je hoofd niet naar, was mijn redenatie. Bovendien wist ik niet hoe je er aan toe was (combinatie griep-MS). Je bent met te vlug af.😦 Gelukkig maar. Ik hoop dat je snel weer opknapt, dat je de gevoelsstoornis weer snel onder controle hebt en dat je snel weer aan het kuieren kunt. Maar zeker hoop ik ook dat je volgende nacht weer poollicht kunt bekijken!

    Like

  2. Je bent er weer, gelukkig maar. Er hangt ook wel een stevige druppel onder de neus ;~). Je twitteraccount staat in m’n reader, alleen acht ik het zicht op poollicht zeer klein: het regent :~(. Maar er zit weer enige activiteit in de zon.

    Like

  3. Fijn Jan dat het weer wat beter gaat, had al een paar keer gekeken op je log.
    Ik heb nog nooit griep gehad, dus weet niet wat het is. Maar hoor wel dat het geen pretje is, zeker niet met je MS erbij.
    Kan me voorstellen dat je even helemaal geen behoefte had aan de pc.
    Ook wel eens lekker hoor.
    Doe nog maar even rustig aan en dat kuieren komt wel weer.
    Het leek vandaag wel lekker buiten, maar was best fris.
    Heb ook even in de tuin gewandeld. Maar hier nog geen bloemtjes.
    Groeten en fijne avond.

    Like

  4. Fijn en gezellig dat je er weer bent, Jan. Ik vond het maar stilletjes.
    Wat het je weer een geluk dat je “de drup aan de neus van Albert” nog had.😉
    Combinatie van niet fit zijn, bewolking en een te kleine schokgolf dat zal misschien niet veel worden.
    Doe het verder rustig aan en beterschap voor dat laatste restje.
    Ga je ze echt alle 170 lezen? Wat een klus.

    Like

  5. Ik heb het gewoon helemaal gemist dat je er niet was… Ik heb het zelf te druk gehad.😦
    Fijn dat je er in elk geval weer bent, voor jezelf natuurlijk helemaal! Hopelijk houdt je lichaam zich nu weer even rustig en stabiel.
    Ik ben benieuwd of er poollicht komt…🙂

    Like

  6. Dat hakt er wel in, zo’n griepje.
    Fijn dat het wat beter gaat. Nog even rustig aan doen.
    De foto’s die je erbij hebt zijn leuk gevonden!
    En de eerste voorjaarstekenen zijn altijd goed om te zien.
    Ik volg je op twitter. Ik zou het poollicht ook heel graag eens zien.
    Take it easy en tot blogs!

    Like

  7. ” Mijn computer heeft nog steeds geen idee wat hem vorige week is overkomen.”
    nou nou….die was bijna aan een ontwenningskuur toe.
    ja ik heb wel gedacht dat je griepje ? er flink in zou hakken.
    gelukkig ben jer weer een beetje.
    poollicht…….
    ik ben benieuwd….
    je foto`s kondigen het voorjaar aan.
    weg met die griep en zijn uitwassen.

    Like

  8. Als een computer zelfs te veel van je energie en je hoofd vergt moet het wel heel ernstig geweest zijn … maar gelukkig begin je weer op te krabbelen. Ik ken je nog niet zo lang en wist niet dat je MS hebt, maar ik had je idd wel gemist. Sterkte verder met opknappen.

    Like

  9. En dan te bedenken dat ik niets in de gaten had omdat ik zelf een week afwezig was. Van een echte griep ben je niet zomaar hersteld, daar mag je gerust een paar weken voor rekenen, rustig aan dus en maar hopen op een lekker zonnetje.

    Like

Geef een reactie

